woensdag, juli 14, 2004

FUCK THE SIMPLE MINDS #2


u ziet het echt goed. jim kerr.

Vorige week schreef ik al hoe triest het gesteld was met de Simple Minds. Als reactie hierop kreeg ik van Jeroen van The Next Big Thing 2 mp3tjes opgestuurd van de debuut single van Johnny And The Self Abusers. De voorloper van de Simple Minds. Mijn hemel! Die mp3tjes zetten de Simple Minds in een nog kwaaier daglicht. Wat een heerlijke rammelpunk maakten zanger Jim Kerr en gitarist Charlie Burchill in 1977. Jeroen stuurde ook nog een link naar een stukje over Johnny And The Self Abusers waar te lezen valt dat op de dag dat deze single uit kwam de mannen het bijltje er bij neer gooiden. Waarom? Het klonk allemaal zo lekker. Live konden ze niet altijd overtuigen valt op die link te lezen, maar wat wil je met een zaal die half gevuld is met flower children. Helaas ben ik mijn provider password vergeten en kan ik de mp3tjes dus niet met u delen. Klik daarom even naar hier. Daar staat een fragment van het nog ruigere Pablo Picasso met de onvergetelijke tekst "Pablo Picasso, the girls think your an Asshole". Waarom Jim en Charlie? Waarom zijn jullie overgegaan op de Simple Minds. Het had zo mooi kunnen zijn. Jullie schamen jullie zelf er schijnbaar ook niet voor, voor dat verleden, want jullie noemen dit roemruchte verleden gewoon op jullie eigen site. Jim, Charlie may I suggest that you stop with all that Simple Minds crap and you go back to playing those damn fine Johnny And The Self Abusers Songs? Please!!!

Die mp3tjes houdt u nog van mij tegoed.