zondag, juli 18, 2004

THE HIVES


the hives-walk idiot walk-polydor-2004

Ik vertelde u al eerder dat ik er een beetje een hard hoofd in had. In de nieuwe plaat van The Hives. Niet alleen vanwege het terug de studio in moeten voor een wat meer hitgevoeligere sound. Het duurde ook nog eens 4 jaar voor de mannen met 12 nieuwe liedjes op de proppen kwamen. In de tussentijd speelden ze wel elk jaar op alle grote festivals en werd de hype alleen maar groter. Dinsdag komt ie uit. Tyrannosaurus Hives. Donderdag kocht ik de nieuwe 7". Walk Idiot Walk. Ik heb hem nu een aantal keren gedraaid en ik weet het niet. Het doet mij een beetje denken aan een jaren 70 rockband. Het is ook wel een beetje scherpe randjesloos geproduceerd. Redelijk hitgevoelig allemaal. Kant b. Genepool Convulsions. Doet me een beetje aan The Joykiller denken. Ik word er niet echt warm van. Het zijn allebei geen nummers als AKA I-D-I-O-T of Hate To Say I Told You So. Op de 3voor12 luisterpaal naar het hele album gaan geluisterd. Heeft me ook niet echt enthousiast gemaakt. Er staat zelfs een soort van ska nummer op. Het klinkt een beetje te geproduceerd. Het rauwe is er van af. Special heavyweight white vinyl staat er nog op een stickertje op het hoesje. Nou dat kunnen ze een alleen maar ceedees draaiertje misschien wijs maken, maar deze verstokte vinylfreak dus niet. Nix heavies aan. Doodnormaal vinyl. Wel wit. Dat wel ja. Ik geef The Hives toch nog even het voordeel van de twijfel. Ik ga toch in de platenzaak een keer naar de vinyl versie van Tyrannsaurus Hives luisteren. Wie weet dat het daar nog wel vanaf spat. Vindt u trouwens ook dat de zanger Howlin' Pelle Almqvist op het podium een reincarnatie van Mick Jagger is terwijl die nog niet eens dood is?

2 Comments:

Blogger begt said...

pffoeh, wat aanmatigend. "dat kunnen ze een alleen maar ceedees draaiertje misschien wijsmaken".
Last van een ietwat te romantische inborst?

10:37 a.m.  
Blogger FROMMEL said...

ik bedoelde natuurlijk het 16 jarige punkrockertje die nog nooit een plak vinyl in zijn handen heeft gehad.

2:16 p.m.  

Een reactie posten

<< Home