maandag, juli 19, 2004

PECH ONDERWEG




Het zijn wel een beetje de weken van de gemiste concerten zo. Eerst zo hard braken dat het onverstandig was om naar Alice Donut te gaan (ween). Daarna andere dingen en te kapot genozemt om Reigning Sound te zien (spijt spijt spijt) en afgelopen zondag geen platen verkocht bij de Sack-O'-Woes en Schumacher. Ik was het vast van plan. Eerst gaan we een mooi tochtje op Betty maken dacht ik. Het was per slot van rekening mooi weer. Daar reden we zuidwaarts langs de dijk. Oosthuizen, Edam , Volendam, Monnickendam, Marken. Daar hebben we een tijdje naar de voortoren staan staren. Toen door het mooie waterland verder. Purmerend dook opeens voor ons op. Snel er voorbij en verder. Een kilometertje of wat verder kreeg ik erg veel trek in een peukie en het blikje bier dat zich in mijn tas bevond. Toen die beide opwaren wilde ik weer verder. Betty dacht daar echter over. Ze wilde niet echt meer lopen. Er gebeurde vrij weinig, beetje pruttelen, beetje afslaan, beetje lopen voor de honden niet. Shitterdershit dacht ik. Ik ben niet echt technisch onderlegd wat Puchs betreft (das dom als je op een brommer van 32 jaar oud rijdt, ik weet het). Sproeier eruit gedraaid, schoongeblazen. Nee dat was het niet. Carburateur uit elkaar geschroefd. Was ook niet smerig ofzo. Daar hield mijn technische kennis ook wel een beetje op. He wacht. Laat ik mijn benzine kraan eens checken. Dat was het euvel dus. Daar kwam bijna niets meer doorheen. Bij een boer aangeklopt en een emmer en een trechter geleend. Tank leeg laten lopen, kraan schoongemaakt, peut trechtergewijs weer in de tank gegooid en Betty liep als nooit tevoren. Vanuit de richting van Am*dam kwamen wel heel erg zwarte wolken aangestormd en de Sacks had ik nu toch al gemist. Snel naar huis dacht ik. Dat red ik nog wel droog. Een kwartier later stond ik onder een viaduct 45 minuten te schuilen voor een hoosbui. Een regenpak hadden we natuurlijk niet mee. Wind mee ging ik overigens dwars door de 60 heen. Wat is er met Betty aan de hand?

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Betty....is een vrouw he!!???

Nou daar heb je het al, het was zeker "de periode".

Cerito

4:19 p.m.  

Een reactie posten

<< Home