dinsdag, februari 27, 2007

NACHTRUST VAN EEN PUCHRIJDER

Ik stapte op. Hangend aan mijn stuur trapte ik mijn blok aan. In 1x liep ze. Zoals altijd. Mijn Betty was het nog niet verleerd. Godverdomme wat een heerlijk geluid maakt zo'n potje toch. Het ware geluk zit tussen je benen. Zeker als dat geluk een trillend Puchblok is. Ik kloptte mijn lief op haar tank en gaf gas. Tevreden ploffend reed ik de bocht om, de straat uit. De paden op de lanen in. De wind om de kop. De oortelefoon onder de helm. Niet de hard de muziek, want dat hoor ik Betty haar blok niet meer. Door de bussluis de dijk op. Achteroverhangend aan het stuur. Niets kan mij nog gebeuren. De hele wereld kan ik aan. Als ik maar rijden kan.

Mijn wekker maakte mij wakker met haar irritante klote geluid. Weg was mijn geluk. De realiteit van de dag riep weer. Koffie zetten, douchen, bakkie doen en op weg naar het werk. Ik weet wat mij te doen staat. Rijden moet ik. Rijden. Zaterdag mijn lief weer in elkaar zetten. Snel de paden weer op. Snel de lanen in. Snel weer het ware geluk tussen de benen.

Labels: ,

9 Comments:

Blogger begt said...

u bent hard op weg hier een poëtisch blog neer te zetten!!

3:24 p.m.  
Blogger Polle said...

Mooi...Sleutelen dus zaterdag!
Ik droom dezelfde dromen, maar dan van mijn Chevy. Ik droom al veel te lang, maar lopen weigert ie vooralsnog :-(.

9:20 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Zie Warners droom:
http://home.wanadoo.nl/martin.hennink/dromen/06%20%20RONDRIJDEN.doc

10:15 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Het ware geluk zit altijd op de juiste plek. ;-)

10:39 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

ja, schiet es op man! Kunnen we eindelijk rijden. Avril loopt al warm.

12:50 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

oja en wanneer komt dat verlengde voorspatbord nou? :)

12:58 p.m.  
Blogger carolien said...

ja rondjes met de punkrock moped lads!! (en lady)

mijn papa is binnenkort terug dus dan wordt toch echt een keer de laatste hand aan mijn vespa-tje gelegd. leuk!

en het weer lokt!!

2:55 p.m.  
Blogger carolien said...

ja rondjes met de punkrock moped lads!! (en lady)

mijn papa is binnenkort terug dus dan wordt toch echt een keer de laatste hand aan mijn vespa-tje gelegd. leuk!

en het weer lokt!!

2:56 p.m.  
Blogger begt said...

lonkt, carolien, lonkt!

9:06 a.m.  

Een reactie posten

<< Home