vrijdag, november 03, 2006

THE BIRDS ARE SINGING SO IT MUST BE HERFST

Aldus luidt een titel van een nummer van The Hungry I (een voorloper van Sack-O'-Woes) en daar moet ik altijd aan denken als de herfst de deur open schopt. Herfst. Ik heb er geen hekel aan. Van een beetje regen smelt je niet. Ik hou wel van het vroeg donker en de storm om het huis. Herfst geeft ook altijd hoop in het hoofd. Hoop op een hele strenge vrieswinter met veel lange fijne schaatstochten en koek en sopie. Maar vooral is herfst hele mooie luchten in de vroege ochtend. Het mag dan even wennen zijn om in het donker op te staan en je op je brakke fiets naar het station te begeven maar de oranje/roze luchten maken alles goed. Oranje/roze luchten daar hou ik van. Daar mag je me voor wakker maken. Herfst dan moet ik dus altijd aan dat nummer van The Hungry I denken. Al heb ik al een hele week Wizard' Castle van The Leather Uppers in mijn hoofd.

The Leather Uppers-Wizards Castle

Fijne plaat dat Bright Lights van The Leather Uppers. En vol verbazing naar het meisje op krukken in de trein zitten kijken vanochtend. Die ging met haar gebroken poot al 5km voor het station in de wiebel en schud trein opstaan...