maandag, oktober 30, 2006

VOLGENDE WEEK GEWOON WEER LAATSTE MAN

10 jaar had ik niet gescoord. 10 jaar geen doelpunt op mijn naam. 10 jaar geleden verhuisde ik van de spits naar de positie van laatste man. 10 jaar geleden viel mijn doelpuntenmachine stil. Gisteren stond ik de tweede helft noodgedwongen in de spits. Ik trok, ik sleurde, ik viel, ik schoot. Niets leveerde het op. Geen doelpunt. Toen, in de 80e minuut ging teamgenoot Maarten naar de grond. Tot ieders verbazing wees de scheidsrechter naar de stip. Een penalty! Die mafkees gaf ons een penalty! Heldhaftig als ik ben offerde ik mij op. Ik moest en zo mijn negatieve doelpuntensaldo ombuigen. Ik moest en zou die penalty in het net schieten. Ik legde de bal op de stip, ik nam afstand, de scheidsrechter blies op zijn fluit, ik nam een aanloop en zette mijn voet helemaal verkeerd tegen de bal. Het halfhoge kneiterharde schot in de rechterhoek werd een slap balletje rechtdoor tegen de voeten van de naar links duikende keeper. Niets geen applaus. Ik werd niet op de schouders genomen en het veld rond gedragen. Niets van dit. Nee een lachsalvo rolde over het sportterrein. Volgende week gewoon weer laatste man. Als ik kan voetballen trouwens. Ik moet ff bij de dokter langs. Het kan namelijk wel eens zijn dat ik mijn kleine teen heb gebroken...

4 Comments:

Blogger begt said...

begtj deed ook werus mee: gekneusde wreef, blauw bovenbeen en een of andere pees of spier in mijn arm opgerekt danwel ingescheurd.
lekker hoor, volgende keer weer??

11:40 a.m.  
Blogger begt said...

ben om die reden vanmorgen dus ook voor t eerst sinds tijden werus met de metro gegaan, lopen was net ff te ver...

11:50 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

En toch blijven mensen maar beweren dat sport gezond is. Nou, ik doe er mooi niet aan mee!

11:30 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

nou begrijp ik waarom mijn sms onbeantwoord bleef...in een roes vanwege het doelpunt en dat terwijl de echte spits al vertrokken was naar zijn werk...gefeliciteerd

9:53 p.m.  

Een reactie posten

<< Home