donderdag, augustus 31, 2006

DE TOCH NIET ZO HEEL ERG IMMORTAL LEE COUNTY KILLERS


Vanochtend zo terug van vakantie vond ik een nieuwe mail van Chetley Weise (aka the Cheetah) de zanger zelfbouwgitaargitarist van The Immortal Lee County Killers. Hierboven door mij vastgelegd op de gevoelige plaat tijdens hun 2003 optreden in de Moira te Utrecht (God wat zonde dat die tent geen muziek meer kan progammeren). Slecht nieuws echter. Niets geen nieuwe plaat. Niets geen nieuwe europese toer. De mannen hadden afgelopen december, januari besloten om zichzelf als band toch maar te laten sterven. Mooi op tijd dacht ik meteen. Het is fokking bijna de volgende december, januari. Had ik geweten dat het laatste optreden in NL ook daadwerkelijk hun laatste optreden in NL zou zijn geweest dan had ik wel ff beter m'n best gedaan om nog 1x te genieten van hun fijne moeraspunkblues. De mannen gaan ieder hun eigen muzikale en kunstenmakende kant op en zullen alleen nog bij familie gelegeheden optreden. Toegegeven de laatste plaat These Bones Will Rise To Love You Again was wat zoetjes, maar de vorigen waren zeker te genieten. Aan al het goede komt een eind. Zelfs aan het onsterfelijke. Doen we ter nagedachtenis een paar fijne real audio tracks van hun in 2003 uitgebrachte en Frommels favoriete cd Love Is A Charmfull Of Powerfull Trouble.

ILCK-Robert Johnson
ILCK-She's Not Afraid of Anything Walking
ILCK-Truth Through Sound
ILCK-That's How Strong My Love Is