maandag, juli 10, 2006

R.I.P. ROBBIE ROCKET WATTS-A BLOKE YOU COULD TRUST


Ik zag ze in de jaren 90 een stuk of 10x spelen. Cosmic Psychos. Australische bulldozerpunk van de bovenste plank. Werkten zich het hele jaar t schompes op hun boerderijen en kwamen in de stille maanden steevast naar europa om ons de oren van den kop te rocken. Altijd goed. Altijd blokes you can trust. Oke op die ene maal in de melkweg na dan toen de geluidsvrouw het hele bandgeluid naar de vernieling wist te draaien. Stampende bulldozer of nee tractorpunk met steevast een wahwah solo er doorheen. De afgelopen 10 jaar was het stil rond de band. Geen europese optredens meer. Geen nieuwe platen. Tot van het voorjaar opeens Off Ya Cruet verscheen. Er werd ook weer opgetreden. Ik hoopte al stilletjes op een nieuwe europese toer. Ik zou absoluut in de zaal staan. En met mij weet ik er nog wel een paar. Of het gaat gebeuren is de vraag. Vrijdag 1 juli, na een succesvol optreden in Bendigo, werd gitarist Robbie "Rocket" Watts dood gevonden in de keuken van een vriend. 47 jaar oud slechts. Robbie Watts. A Bloke You Could Trust!!!

Cosmic Psychos-Death In A Ditch
Cosmic Psychos-What
Cosmic Psychos-Shut Up
Cosmic Psychos-Guns Away

Binnenhalen en heel hard draaien!

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Ik heb 'Death in a Kitchen, Dich' beluisterd. Ja, klinkt lekker. De rest ook binnengehaald en straks even genieten. BTW al die rockers lijken wel vroeg dood te gaan...

6:04 p.m.  
Blogger begt said...

hij is dus ook een "Lost Cause" geworden. Die komt nooit meer "B.I.T. (Back In Town)"

8:31 a.m.  

Een reactie posten

<< Home