donderdag, oktober 13, 2005

ZET JE PLATENKAST OP PLATENKAST


Dat deed ik ongeveer anderhalf jaar geleden. Ik zette een foto van mijn platenkast op de site van platenkast. Vorige week kreeg ik een mailtje. Een mailtje van een kunstenaar/ontwerper. Van Sjors Trimbach. Of hij de foto van mijn platenkast mocht gebruiken voor een project. Djek Toys & Design. Volgt nu een korte uitleg van Sjors

De laatste paar jaar zijn er steeds meer kunstenaars en ontwerpers die hun eigen figuren als speelgoed laten uitvoeren, zogenaamde designer toys. De kwaliteit ligt veel hoger dan de gemiddelde Barbie plus ze worden vaak in beperkte oplages gemaakt (400 stuks). Een aantal van deze toys worden als een blank canvas aan kunstenaars gegeven om er een eigen ontwerp voor te maken. Het resultaat is allemaal de zelfde figuren, maar dan in verschillende uitvoeringen.
Ik zelf heb een papieren figuur bedacht waar verschillende mensen een ontwerp voor gemaakt hebben: Brickboy. Op dit moment is een gast uit Rotterdam bezig zijn eigen figuur te laten maken: Diggaz. Ik ben 1 van de ontwerpers die gevraagd is om voor dit figuur een design te maken en dat is DJ Diggah geworden. Er worden er totaal 400 gemaakt en bij elk figuur komt een boekje met daarin tekeningen van de figuren. Dit is dus mijn bijdrage.

Mijn platenkast is gebruikt voor het boekje dat bij de verschillende toys geleverd wordt. Met bovenstaande afbeelding als resultaat. Mijn platenkast op de achtergrond vreest voor haar bestaan met deze wild kijkende dj voor haar neus.
Raar ding hoor dat webloggen. Ik heb mijn vriendin er door ontmoet en nu wordt ik gebruikt bij een kunstproject. Als beloning schijnt er nu iets moois voor me gemaakt te worden. Iets met Brickboy en Puch.

Sjors Trimbach Brickboy
Djektoys
Sjors' bijdrage aan Diggaz

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Inderdaad, in de verte herken ik jouw platenkast.
Wel vet dope shit baby:-)

11:32 p.m.  

Een reactie posten

<< Home