vrijdag, mei 13, 2005

PUCH DEEVEENEE


Op de 1 of andere manier stuitte ik bij de laatste 2 optredens van de Sack-O'-Woes telkens weer op Puch. Bij de Melkweg aangekomen stond er een Puch voor de deur. In Hellevoetsluis aangekomen stond er een Puch op het terrein. Op de terugweg tijdens het R-'N'-R vreten bij de BP vond ik bovenstaande DVD. Zou te koop moeten zijn bij de Free Record Shop en de V&D, maar niet in Hoorn dus vindt Frommel hem wel langs de A20. Ik was gelukig met mijn nieuwe aankoop. Tot ik hem in de deeveedeespeler stopte moet ik bekennen. Wat een kolere film zeg. Wat ik er op aan te merken heb? Heeft u even? Het is amateuristisch gefilmd dat ten eerste. Het zit warig in elkaar. Het wordt een documentaire genoemd, maar is meer een soort van korte filmpjes kiezen uit een menu. Af en toe een effectje over het beeld. Sommige stukjes eindigen met een nergens toe dienend stukje geinterviewde op zijn/haar muziek instrument. Het doet een beetje thuis hobbyen op de peecee aan.

"In deze film ziet u de vele historische beelden,achtergronden,
interviews en natuurlijk de Puch en Tomos-liefhebbers van toen en nu,
afgewisseld met de muziek uit deze periode."

Aldus de aanprijzing op de doos. Historische beelden? Waar? Amper 1 oude Puch reklamefilm komt voorbij. Verder af en toe een flard van beelden van vroeger. Muziek uit die periode? Nadat je in het keuzemenuutje een itempje hebt gekozen klinkt er een soort van metal of een op je zenuwen werkend dancenummertje. Puchliefhebbers van toen en nu? Wel een heel beperkt groepje dan. Waarom alleen een paar beelden van kauwe klauwen? Waarom niet op meerdere meetings gefilmd? Waarom geen aandacht voor Puchrijders als bijvoorbeeld de jongens en meiden uit Oosterhout of Zeeland? Frommel vind het maar een beperkt filmpje. Hij had er in ieder geval en hoop meer van verwacht. Wilt u dat ik er een aantal sterren bij zet? 2 out of 5 dan. Meer kan ik er niet van maken.

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Zo te horen is de DVD een groot succes....ik ga em gelijkl bestellen

9:17 p.m.  

Een reactie posten

<< Home