vrijdag, mei 06, 2005

KING USZNIEWICZ AND HIS USZNIEWICZTONES


Laat mij u op deze doordeweekse vrijdag voorstellen aan de allerslechtste band aller tijden. King Uszniewicz And His Uszniewicztones. Een 11 zielen tellend combo onder leiding van tenorsaxofonist King Uszniewicz. Verder bandleden luisteren naar illustere namen als, Logjam Lurch Patterson, Shub "Soul Daddy" Bloontz of bijvoorbeeld Fuzzy Q Lower. Ergens in 1973 liep Cub Koda (van Brownsville Station, u kent ze wel...) een bowling alley (brentwood lanes detroit's best in bowling) binnen en zag daar in de bar (the orbit room) dit combo spelen. Zijn oren vielen zo'n beetje van zijn hoofd af. Nog nooit had hij zo'n slechte band gehoord. Nog nooit hoorde hij de ene na de andere hit zo door de mangel gehaald worden. Hemeltergend valse vocalen, 2 of hooguit 3 noten tellende solo's op saxofoon en gitaar, elk nummer in dezelfde E noot gespeeld en compleet langs elkaar heen spelende bandleden. Die zijn dronken, stoned of hebben een slechte avond dacht hij. Niet dus. Ze klonken altijd zo. Hij besloot ze te gaan opnemen en daar dank ik hem 30 jaar later op mijn knietjes om. Norton bracht eind jaren 80 begin jaren 90 namelijk 3 platen van deze opname sessies uit. Ik heb er 2 in mijn collectie staan en zoek nog naar de 3e (Twistin' And Bowlin'). Wie hem weet te staan wordt dan ook verzocht mij dat te melden. Toen in 1979 de bowlingbaan afbrandde, nam King U. onstlag bij zijn daytime job verhuisde naar een andere staat en er werd (helaas) nooit meer iets van hem vernomen. Ik heb me rot gezocht, maar helaas geen MP3 op het net gevonden. U moet me dus maar geloven en het met bovenstaande hoes doen.