zaterdag, mei 14, 2005

GEACHTE MENEER VAN DIS


Bovenstaande kaart kreeg ik een paar dagen geleden op de deurmat. Achterop stond het volgende:

Hoorn, mei 2005

Geachte heer/mevrouw,

Onlangs heb ik ************* (de straat waarin ik woon) 20 in de verkoop gekregen en ik heb de woning in 1 dag verkocht. Hier wil ik u van op de hoogte stellen.

Aan deze verkoop heb ik verschillende woningzoekenden overgehouden, die op zoek zijn naar een woning bij u in de buurt. Dus denkt u erover te gaan verhuizen of weet u iemand met verhuisplannen, neem dan gerust contact met mij op.

Voor een kosteloze waarde-indicatie van uw huidige woning of een vrijblijvende verkoopgesprek kunt u mij zes dagen per week (ma t/m za), ook 's avonds, een afspraak met mij maken.

Ik verneem graag van u hoe ik u van dienst kan zijn.

Met vriendelijke groet,
RE/MAX Hoorn makelaars

Corne van Dis
Uw persoonlijke makelaar

Hierbij mijn antwoord:

Geachte meneer van Dis,

Wat ontzettend fijn voor u dat u binnen 1 dag een huis in mijn buurt weet te verkopen. Gefeliciteerd zou ik willen zeggen. U zal u vak verstaan, hoewel ik daar aan twijfel. Dat zit namelijk zo. U heeft een huis verkocht waar u schijnbaar weinig vanaf weet. Had u namelijk wat meer van het huis en dan voornamelijk de buurt waarin het staat geweten, dan was u op de hoogte geweest dat deze buurt voor een heel groot gedeelte uit huurwoningen bestaat. Zo ook het huis waar ik in woon en bovenstaande kaart op de mat plofte. Ik kan dus wel een afspraak met u maken voor een vrijblijvend verkoopgesprek en misschien wel een verkoopdeal met u maken, maar ik denk dat de woningstichting dit niet op prijs zal stelen. Zij zijn namelijk eigenaar van mijn huis en niet mijn bank. Een kosteloze waarde-indicatie heb ik ook niet nodig. Die krijg ik namelijk elk jaar van dezelfde woningstichting en gemeente bij het vaststellen van weer een fijne jaarlijkse aanslag. Ik gun het u dat u trots bent op uw werk, maar wilt u die trots voortaan beperken tot een verjaardagsfeestje van familie of vrienden en daar mij en mijn deurmat niet meer mee lastig willen vallen?

11 Comments:

Blogger Maurice said...

Als je een half miljoen kan krijgen voor je huurwoning, dan zou ik er toch nog eens over nadenken. hahahahahaha

10:57 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Wat een correcte reactie, meneer Frommel! :-)

10:19 a.m.  
Blogger Strangebrew said...

bel hem op zijn vrije dag terug, zeg hem dat je net je makelaarsdiploma hebt en vraag hem van alles en nog wat over zijn eigen buurt!

6:06 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Meneer van Dis is niet meer bij Remax Hoorn.

Wegens fraude en oplichting is hij met onmiddelijke ingang de laan uitgestuurd.

Mijnheer van Dis toch. Niet zo'n goede makelaar!!!!!!!!!!!!

5:35 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Corne van Dis mag dan iets gedaan hebben wat niet in orde is. Maar het is niet zijn normale gang van zaak om te frauderen. En ik bedoel waar wie van jullie alles heeft nog nooit iets gedaan wat niet door de beugel heen kon. Volgens mij is er geen eentje die uitgezonderd is. Dus kijk ook even naar jezelf voordat je over een ander oordeelt. Hij is niet meteen een slechte makelaar omdat die iets verkeerds gedaan heeft. Net als dat een vader of moeder ook niet ineens slecht is omdat het een keer wat fout gedaan heeft. Het is niet mijn vriend of zo. Ik ken hem wel, maar dat is ook net alles. Maar vind wel dat je met respect over mensen hoort te praten, zodat je de eer ook aan jezelf houdt. Maar ja dat is mijn mening, ik weet in ieder geval dat ik mezelf in de spiegel aan kan kijken.

2:20 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Meneer Van Dis heeft zijn klant bedonderd. Dat is het ergste wat een makelaar kan doen. Voor hemzelf, uiteraard voor zijn klant, maar ook voor de makelaardij.

Als makelaar walg ik van dit soort praktijken. Het maakt onze naam - waar vele goede makelaars hard en eerlijk aan werken - slecht.

Meneer Van Dis beweert dat het een foutje was. Nou, dat geloof ik dus niet. Dit soort dingen weet iedere makelaar!

DOE NOOIT ZAKEN MET EEN TYPE ALS MENEER VAN DIS.

11:27 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

volgens mij is onze mijnheer van Dis weer opgedoken
met 4x1 makelaar met zijn vaste parnter in crime.

apart dat dit gewoon kan gebeuren. Ik heb maar eens gevraagd waarom er niet gerefereerd wordt aan het feit dat Mijnheer van Dis 2x remax Makelaar van het jaar is geworden. Dat is toch een prachtige promotie-tool voor een nieuwe onderneming.

11:40 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

En Joep, nog reactie gehad?

12:01 p.m.  
Blogger joeperdefloep said...

eachte heer Schagen,



Dank voor uw meedenken en uw positieve advies.

Wij kunnen echter niets over de goede resultaten destijds bij RE/MAX communiceren.

RE/MAX heeft hierover een strikt beleid. Als je weggaat bij RE/MAX, dan mag je

geen enkele relatie meer met de RE/MAX periode gebruiken, voor welke doel dan ook.

Wat de promotie betreft van ons bedrijf zijn we evengoed actief bezig, maar desondanks

kunnen wij bemerken dat de goede naam die we de afgelopen jaren al in de markt hebben

opgebouwd nog steeds zijn vruchten afwerpt, ofwel, we krijgen nog steeds veel klanten

via recommandatie binnen.



Nogmaals dank voor uw leuke reactie.



Met vriendelijke groet,



Edward Roozendaal

4 x 1 Makelaardij



Breed 3a, 1621 KA HOORN

0229-285170

10:03 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ja echte oplichters deze mannen. Zowel Edward als Corne. Erg jammer.

12:08 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Echt mensen, ga niet met 4x1 in zee. Het zijn echt oplichters. Corne hield z’n handen er vanaf toen het fout ging bij de aankoop van de nieuwe woning.

12:11 a.m.  

Een reactie posten

<< Home