donderdag, februari 24, 2005

LEKKERE TREK


Vanochtend werd ik wakker met een vreemd gvoel in mijn maag. Een hongerig gevoel. Een heel erg hongerig gevoel. Het was niet weg te krijgen dat hongerig gevoel. Ik at wat, maar het bleef. Ik at nog wat, maar het wilde echt niet weg. Geen ik wil eten honger dus. Ook geen honger naar sex (niet liegen Frommel). Het was ook geen drankhonger. Daar had ik de gister gezellig genoeg voor zitten pilsen. Naarmate de dag vorderde werd het hongergevoel alleen maar sterker. Langzaam aan begon ik mij te beseffen wat de honger was. Het was de regelmatig terugkerende honger. De honger waar niet tegen te vechten valt als je Frommel heet. Vandaag vocht ik maar ik verloor. Ik reisde na het werk niet af naar huis. Ik reisde naar de Westerstraat. Naar de plek waar ik mijn honger kon stillen. Ik liep mijn fav. platenzaak binnen. Ik had nieuwe platen honger. Een honger waartegen het tevergeefs vechten is als je Frommel heet. God oh god ik had de hele winkel wel weer mee willen nemen, maar ik wist me redelijk in te houden. Ik kocht:
- The Chains - Till You Come Back Home - 7"
- Budget Girls - Miso Hornie - 7"
- The Dirtbombs/King Khan & His Shrines - Billiards At The Thirty - lp
- The Heartattacks - Here Come The... - lp
- Scat Rag Boosters - st - lp
- The Riverboat Gamblers - Something To Crow About - lp
Toen ik al bijna de zaak weer uit was herinnerde ik mij dat ik de vorige keer een 7" van The Nipple Erectors gad gekocht. Het eerste bandje van Shane MacGowan. En dat de fijne platenboer mij toen vertelde dat er ook 2 lp's van bestonden. Nog even bestellen, dacht ik opeens. De honger was nog niet helemaal gestild. Een minuut of 2 later stond ik ook met deze 2 platen in mijn tas op straat. Hij had ze staan. Ik voorzie weer een nachtje platendraaigekte van het weekend.......

2 Comments:

Blogger Maurice said...

Junkie!

12:40 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Drankhonger of drankdorst?
Leuke plaatjes, bovendien.

12:35 p.m.  

Een reactie posten

<< Home