vrijdag, januari 28, 2005

AMSTERDAM SLOTERDIJK IS NU HELEMAAL RUK

Ik denk dat het misschien wel 1 van mijn minst favoriete stations in Nederland is. Station Amsterdam Sloterdijk. Ik kom er zo min mogelijk. Ik reis meestal door naar Amsterdam Centraal. Dan loop ik wel de kans dat ik mijn trein naar Hoorn aansluiting mis, maar alles beter dan station Amsterdam Sloterdijk. Ik ben ook al ruim een jaar supergelukkig dat ik soches de rechtstreekse trein Hoorn-Schiphol kan nemen. Helaas mis ik die smiddags altijd en reis dan dus liever met een klein ommetje en de kans op trein missen via Amsterdam Centraal. Waar deze hekel aan vandaan komt? Wel het is gewoon een rot station. Het waait er bijvoorbeeld altijd. Het is er ook altijd koud. Ook in de zomer. Amsterdam Sloterdijk is een typisch station waar alleen maar forensen komen. Het ligt per slot van rekening midden in een kantorenwijk. Iedereen loopt er slechts vluchtig doorheen en staat als ze moeten wachten met een chagrijnig rotsmoelwerk op het perron te wachten. Die rotkoppen komen natuurlijk doordat het er altijd waait en koud is. Ik kijk er zelf waarschijnlijk ook niet op mijn vrolijkst. Laatst had ik waarschijnlijk last van een vlaag van verstandsverbijstering (Frommel waar zit je toch af en toe met je kop). Ik stapte namelijk zomaar uit op station Amsterdam Sloterdijk. Ik liep de trap af naar de hal en ik haatte dat klote station meteen nog meer. Wat hadden ze nu weer gedaan. De hele hal was voorzien van een nieuw vloeroppervlak. Hoe durven ze GVD!!! Er was namelijk maar 1 ding leuk aan dat hele klote station. 1 ding dat het verblijf op Amsterdam Sloterdijk nog een beetje aangenaam kon maken. En dat was de vloer. De 1 of andere zotte architect had het namelijk bedacht om die vloer te voorzien van nogal gladde tegels. Buiten dat het op Amsterdam Sloterdijk altijd meer waait en kouder is lijkt het er ook wel meer te regenen rondom het station dan elders. En daar zat nu juist het enige leuke, vermakelijke aan dat klote station. Die nattigheid van buiten werd namelijk in no time naar binnen gelopen door de vele duizenden forensen die gebruik maken van station Amsterdam Sloterdijk. De toch al wat aan de gladde kant zijnde vloer werd daardoor in een mum van tijd omgetoverd tot een ijsbaan. Wat nou wachten op het perron. Frommel ging altijd in de hal staan en kijken naar al die mensen die in hun haast bij bosjes op hun bek gingen op de ijsbaan. Ik geef het toe, leedvermaak is fijn vermaak. Wat ziet min oog opeens. Ze hebben de ijsbaan vervangen door een ruwere versie vloertegels. De bastards!!! Vanaf nu zal ik helemaal proberen dit rot station te vermijden.

3 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Paul Ja, Sloterdijk is echt kut. Zeg, ik zit ook altijd in de trein naar Hoorn. Wel die over Haarlem gaat, overigens.

8:47 p.m.  
Blogger FROMMEL said...

de trein naar hoorn via haarlem???????????

9:01 p.m.  
Blogger begt said...

ik mizzet ook niet, frommel, dat station. moest er vroeger ook 2x pd inglijden. Sinds ik het godvergeten oord Hfddrp heb kunnen vervangen door de mokumse binnenstad blijf ik altijd even genietend zitten in de trein als ik Sloterdijk passeer.
Weet je dat Sloterdijk ook de naam is van een filosoof? een duitse weliswaar? En waar filosoferen duitsers over???

9:01 a.m.  

Een reactie posten

<< Home