dinsdag, november 23, 2004

DE HALF 1 PLAAT


Ik hoorde vanmiddag Talking In Your Sleep van The Romantics op de radio. Een getoupeerde kapsels band uit de eerste helft van de jaren 80. Lekker nummer is dat. Toch hoor ik liever What I Like About You van hetzelfde combo. Dat doet me namelijk altijd denken aan de jaren dat ik op zaterdagnacht (en soms ook vrijdag en zondags) achter de bar stond in stamkneip Swaf. Het waren de jaren voor de vrije sluitingstijd in Hoorn. Waar nu de deur om 02:00 dicht gaat en er niemand meer in mag, maar de kroeg doorgaat tot de barkeeper geen zin meer heeft was het toen om 02:00 sluss. Dicht met de tent. Als ik dan een paar uur eerder begon stond de tent al redelijk vol om even later tot het nokkie toe gevuld te zijn. Mooi man een beetje beulen achter de bar met zijn tweeen. Na 2en schoonmaken met nahangende bezoekers in een t-shirt dat zich tot aan je oksels vol bier, wijn en sigarettenrook had gezogen. Het was ook een soort van sport om als je iemand binnen zag komen voor hij/zij de bar had bereikt die persoons fav. drankje al klaar te hebben staan of het fav. nummer in de ceedeespeler te hebben liggen. Zo hadden we ook vaste draainummers. Marcel (de andere persoon achter de bar) en ik. Als laatste plaat voor de sluit draaiden we bijna altijd A Prince In A Paupers Grave van (de band met de briljante naam) Carter The Unstoppable Sexmachine. Om half 1 draaiden we altijd What I like About You. Vandaar dus het begin van dit log. Was ik eens niet op zaterdagnacht achter de bar te vinden maar elders? Dan dacht ik om half 1 aan dit nummer en zong het stilletjes in mijn hoofd. Wetende dat de Marcel het op dat moment in Swaf aan het draaien was. What I like about You.........

1 Comments:

Blogger begt said...

en mijn maatje harrie "moet werken" draait hem nog altijd regelmatig op onze dansavondjes. ik zal hem as zaterdag weer eens even pushen!!

8:28 a.m.  

Een reactie posten

<< Home