dinsdag, oktober 12, 2004

SPAATJE BLAUW


2 Jaar geleden werd ik gebeld. Of ik mee ging naar de Melkweg. Naar de Dead Kennedys. Wat? De Dead Kennedys? Ging ik Jello Biafra in levende lijve zien. Mijn punkheld in bange dagen. Ging ik die bijtende teksten live in een microfoon gespuugd horen worden? Niet dus. Jello deed niet mee. Het waren de andere 3 met nieuwe zanger. Frommel ging dus niet heen. Dead Kennedys zonder Jello. Dat is als Buckler bier. Dat is als een Puchnozem op een Zundapp. Dat is nix. De overige Kennedys waren boos op Jello. Die had het namelijk gewaagd om alle centjes te besteden aan processen waarbij de vrijheid van meningsuiting verdedigde. Dus zeiden zij wel ja tegen die grote zak met geld. Vrijdag waren zij weer in Nederland. In de Patronaat. Als ik de recensie in het Haarlems Dagblad van Peter Bruyn lees had ik 2 jaar terug gelijk. Had ik vrijdag gelijk door naar Jon te gaan. Veel meer dan een Dead Kennedys coverband kon hij er niet van maken. Het dieptepunt? Het moment dat de zanger Jeff (let op hier komt mijn punknaam) Penalty aan een flesje spa rood stond te lurken tijdens Too Drunk To Fuck. En niemand die hem van het podium af schopte. Allemaal 20 euro verspild. Ga ik nu de afgelopen weekend van Knalpot gekregen opnames van Paradiso 1981, met Jello, luisteren.

3 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Heb Jello 2 jaar geleden gehoord/gezien in Kopenhagen bij een spoken word gebeuren. Bijzonder interessant (erg anti Amerika) dat wel maar het duurde mij wat te lang. Na 1.5 uur monoloog van de beste man ben ik afgehaakt.

Tikky

10:45 p.m.  
Blogger FROMMEL said...

...maar altijd beter dan de kennedys zonder jello. nee frommel je mag niet oordelen je hebt ze niet gezien. nou en. ik doe het toch.

10:56 p.m.  
Blogger begt said...

vinnik ook, frommel, vooroordelen in deze mogen.
ik heb hetzelfde meegemaakt met andere jeugdhelden, the Undertones. OOk ruzies etcetera, maar zij hadden nog hun best gedaan om een look- en soundalike van Feargal Sharkey te vinden, die net zo vrolijk aangeschoten op het podium stond als de hele band vier-en-twintig jaar eerder (jazeker, daar was ik toen ook bij). Was dus wel iets draaglijker dan jouw beschreven ontnuchtering

9:18 a.m.  

Een reactie posten

<< Home