donderdag, september 02, 2004

JA NEE, NEE NEE



Gister haalde ik papier op voor de voetbalvereniging. Begrijp mij niet verkeerd. Dat deed ik niet uit clubliefde. Kom zeg. Ik deed het slechts en alleen omdat het ons 35 euro contributie bespaart. Ik weet wel een leukere woensdagavond bezigheid dan achter op een vrachtwagen te staan en 8 ton papier daarin te mieteren. Ik stond dan wel met vriend Begt op een wagen, maar leuk blijft anders. Het gaat hier om lieve lezers. Ook bij u zal er oud-papier opgehaald worden. Wilt u voortaan een beetje rekening houden met de oud-papier ophalers. Dat kunt u op 6 manieren doen. Manier 1, koop geen Senseo machine. U wilt niet weten hoeveel Senseodozen er langs de kant van de weg staan en echte koffie is veel lekkerder. Manier 2, denk er bij het oud-papier langs de kant van de weg zetten er eens aan dat het oud-papier ophaaldag is en geen oud-papier in plastic tassen en dan voornamelijk geen oud-papier in plastic tassen die het gewicht van 1 krant al niet kunnen dragen en daar dan 300 kranten in proppen ophaaldag. Manier 3, als u in een doodlopend straatje woont zet het dan niet aan het eind van het doodlopende straatje dat oud-papier, maar gewoon aan het begin van uw doodlopende straatje. Net zoals u het met de hele straat ook bij elkaar kunt zetten. Manier 4, oud-papier ophalers hebben ook een rug. Een rug met alle zwakheden die bij een rug horen. Hartstikke fijn dat u een breedbeeld televisie heeft gekocht. Ik gun het u. Gooi alleen niet die doos helemaal vol met papier. Zodat deze doos 450 kilo weegt. U heeft zelf de nadelen daarvan ondervonden toen u deze doos aan de kant van de weg zette. Manier 5, oud-papier stinkt niet. Toch? Waarom zet u de oud-papierdoos dan 2 weken lang in de tuin in de regen, zodat als de oud-papier ophaler hem oppakt de doos van ellende en vochtigheid terplekke uit elkaar valt met een straat vol losse kranten en folders als gevolg. Manier 6, en deze manier gaat Frommel ook uitvoeren. Plak een nee ja of nee nee sticker op de brievenbus. Blokker is een gat maar door een gebrek aan dit soort stickers haalden wij er gister ruim 20 ton aan reklame rommel op. Ik dank u.

3 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Hoe lang waren jullie daar mee bezig?
en eeehhh...volgend jaar maar 35 euro contributie?

Cerito

8:46 p.m.  
Blogger FROMMEL said...

dit keer slechts 3 uurtjes. vorig jaar 5 uur. volgend jaar 35 euro extra.

9:10 p.m.  
Blogger begt said...

9!! 9 ton was het, frommel! ik kamme niet voorstellen dat ik dat laatste tonnetje in mn eentje heb getild, dus die ene ton stofzuigerdozen heb je iets te vlot uit je geheugen geband..

10:34 p.m.  

Een reactie posten

<< Home