maandag, augustus 16, 2004

LAPPENDAG


swaf, zo rustig zal het er vandaag niet zijn geweest

Je zal vandaag maar als niets vermoedend toerist rond een uurtje of 12:00 Hoorn binnen gelopen zijn. Leuk denk je dan een oud VOC stadje bekijken. Loop je het centrum in stuit je op honderden kraampjes met lappen. Dat is nog wel te doen denk je. Je loopt langs de kraampjes, maar wat is dat opeens? Je komt op een plein en daar staan een stuk of 5000 mensen. Nou ja, staan? Het grootste gedeelte ligt al dronken in de goot. En het is pas 12:15. Welkom bij lappendag in Hoorn. De laatste dag van de kermis. Vanaf 's ochtends vroeg zijn de cafees open. Swaf overigens pas om 10:00u. Tot 16:00 zet iedereen het op een zuipen. Dan wat eten en wachten tot de kroegen om 20:00 weer open gaan en dan vrolijk verder. Miljarden hersencellen worden er op die dag weggegooid. Bij Swaf is het altijd een samenkomen en wederzien van wegverhuisden en oude bekenden. Ik heb het allemaal gemist vandaag. Ik had verkeerd vrij genomen. Ik moest werken. De vakantie was weer voorbij.
Dat werken dat viel nog niet mee. Het viel zwaar. Benauwd en druk op de kop. En dat was dus niet van de drank. Nog 2 dagen dan heb ik weer een lang weekend.

5 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Echt super vervelend dat je "Lappendag" hebt gemist. Je kijkt er altijd zo naar uit. Misschien had ik dit jaar dan eindelijk eens een foto kunnen zien van de "Lappendag"-traditie. Maar afwachten tot volgend jaar.

Doe je voorzichtig op/met het werk ?????????
Nog maar 2 dagen (en wat voor dagen) en dan echt super gaan genieten van je lange weekend.

Silly

10:45 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik heb 2 logees uit Hoorn op bezoek....(nou ja, ze blijven 2 weken)..
Beide liepen wel te klagen/jammeren dat ze lappendag niet mee zouden maken.

Cerito

11:51 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

En jullie hebben weer wat gemist! 6 Uur aan de zuip en daarna na t opruimen getafeld buiten bij t Luifeltje voor met de swaf-crew. Blij toe dat ik om 9 uur op bed lag, volgend jaar verwacht ik je weer Frommel!

Rondie

9:00 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Leuk gebruik.
En die lappen, worden die dan verkocht of liggen die er alleen maar te liggen?

12:59 p.m.  
Blogger FROMMEL said...

@rondie. nee ik zal nog eens een lappendag missen.
@kuikentje. er zijn ook mensen die werkelijk een stofje kopen.

10:07 p.m.  

Een reactie posten

<< Home