dinsdag, mei 08, 2007

HEVIGE ONLUSTEN OP STATION HOORN BIJ INTRODUCTIE NIEUW GRATIS OCHTENDBLAD

Er was geen doorkomen aan op het station vanochtend. Buiten de vaste 3 spits aandringers (nee ik noem het niet aanbieders, want dat blad wordt je bijna in de tas gepropt door de mannen) werd de doorgang naar het perron vanochtend tevens geblokkeerd door 3 verse aanbieders. De Dag is vandaag voor het eerst verschenen. Ze stonden met zijn zessen elkaar te verdringen om van hun papier af te geraken. In eerste instantie ging dit nog met vrij rustig en beleefd voor elkaar dringen, maar langzaam aan werd er begonnen met het voorzichtig wegduwen van elkaar. Dat pikte de Spitsmannen niet. "Wij staan hier al 9 jaar elke ochtend in weer en wind en dan komen jullie PCMknuppels onze plek inpikken!!!". "Wij hebben ook recht om hier te staan, ja!" Het werd al snel onvriendelijker tussen de mannen en het duurde dan ook niet lang voor de eerste klap viel. Een stomp op de bovenarm van de Spitsman was het, maar die reageerde met een volle linkse direkte vol in het gezicht van de man waar ik een ex-collega in herkende. In een mum van tijd waren de 6 kranten uitdelers verworden tot een kluwe rammende vuisten en schoppende voeten. Je kon er op wachten dat een onschuldige voorbijganger een klap zou gaan krijgen. Aldus geschiedde en een groep van 100 , door 1 minuut vertraging zwaar gefrustreerde forensen, stortten zich op de vechtpartij. Gillende politiesirenes naderden in de verte toen de Metro bakken besloten dat ook zij dit niet over zich heen konden laten gaan en zich op de vechtpartij storten. Geamuseerd stond ik het tafereel te bekijken tot mijn trein kwam. Net las ik op Nu.nl dat er 150 arrestaties verricht zijn.

En dan hebben we op station Hoorn nog niet eens de Pers...

Labels:

4 Comments:

Blogger Polle said...

Rare jongens die Hoorenaren(?)/ Hooreners(?)/Hoorenezen(?).

6:22 p.m.  
Blogger FROMMEL said...

@polle. horinezen (de echte oorspronkelijken) en hoornaars. ik ben dikke import dus ik ben een hoornaar.

6:37 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Dat is nou nog eens een echt gevalletje van het nieuws zien, voordat het nieuws is

9:42 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Hm, gewelddadige krantenjehova's...

10:31 a.m.  

Een reactie posten

<< Home