dinsdag, april 18, 2006

THE TOMMIES-NOODLESOUP EN ZO VERDER NAAR THE CHUBBIES EN EEN CRUSH EN EEN WATERPISTOOL


Ik heb moeten lullen als brugman tegen zangeres/gitariste Karel Tommie, maar het is me gelukt. Speciaal voor u allen heb ik de downloadbeveiliging van hun eerste vrij gegeven opname weg weten te lullen. Want geef nou toe het is leuker om Noodlesoup als mp3 in je bezit te hebben dan er telkens voor naar zo'n myspacesekte pagina te moeten surfen. Alhier dus:

The Tommies-Noodlesoup

Het blijft rammelen van hier tot sint juttemus en je hoort de giechels en de sorry's 3 minuten later als vanzelf nog in je oren. The Donnas, The Eyeliners, The Runaways, Joan Jet, Britney Spears, Tina Turner, Imca Marina. Die namen kwamen de vorige keer in mij op. Nu denk ik meer aan The Chubbies en dan dat ze 13 waren en net begonnen. Dat werd net overigens door Karel Tommie gewoon zoals dat hoort als compliment opgevat. EWn daar speur ik dan ff de myspacesekte site van op. Hier dus het vergelijkingsmateriaal:

The Chubbies-When I Was Your Girlfriend
The Chubbies-Play Me
The Chubbies-The Vegas Song (I'm Still Here)

The Chubbies die zag ik nog eens op een doordeweekse woensdagavond ergens begin juni 1998 zal het geweest zijn. In een Swaf gevuld met 5 man publiek stonden 2 dames een potje rotherrie te maken. De versterker van gitariste/zangeres Jeannette kon alleen op 10 en drumster/zangers Christine deed daar overigens niet voor onder. Hard was het. Wat volume betreft. De liedjes die ze speelden waren van een simpele schoonheid. Maar dat kon ook door mijn maagkriebels gekomen zijn dat ik dat dacht want hoewel in gezelschap van mijn toenmalige lief was ik in 1 klap verliefd. Het 3e bandlid op de hoes van de aangeschafte elpee Tres Flores bleek niet mee op tour te zijn vanwege kutwijf en uit de band getrapt. The Chubbies werden later een 1 woman band alleen nog bestaand uit Jeannette en ik bleef verliefd. Ook toen ze over oude vriendjes ging zingen op de plaat New Wave Boyfriends. Zodra ik een plaat van de Chubbies op zet moet ik overigens altijd aan het nummer My Jeannette van Squirtgun denken. Maar goed dat is weer een andere band. En een ander verhaal.

Jeannette is nu overigens schijnbaar acterend in A Brokeheart Pro:

A Brokeheart Pro-Bleed On

Weet u eigenlijk is die hele myspacesektepagina's mijn nieuwe religie. Mijn hemel wat trek ik daar een hoop heerlijke muziek vandaan tegenwoordig.

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Zo had je een paar jaar geleden mp3.com waar ik veel leuke mzuiek vond.

12:16 p.m.  

Een reactie posten

<< Home