maandag, april 10, 2006

IK DANK BIJ DEZE DE LOWLANDS MEDEWERKER VOOR HET BIER HALEN EN AL JULLIE MADONNAGAANDERS JULLIE WORDEN IN DE MALING GENOMEN


Volgens mij was het mijn eerste elpee. Het zonder titel debuut album van de Stray Cats. 1980 ik werd 8 en mocht deze van mijn vader kopen. Grijs gedraaid is dat ding en noot voor noot (zowel zang als gitaar) kan ik hem nog steeds meezingen. Een jaar of 5 geleden nam ik nog eens voor een 10tje 4 rockabilly platen van een vriend over. Wat een rukplaten dacht ik toen ik ze thuis op de draaitafel gegooid had. Nee. Rockabilly is niet mijn kopje thee. Op de Reverend Horton Heat na dan. Voor die man heb ik een zwak. Het was de 2e (dacht ik) Lowlands toen iedereen naar de Levellers (gaap) ging kijken en ik in mijn eentje, oke ik geef toe er stonden nog 200 mensen in de tent, besloot om naar de Reverend te gaan kijken. Onder de indruk. Dat kon je wel zeggen. Ik stond zo te genieten dat ik mijn dorst ontkennend geen biertje wilde gaan halen om maar niets te missen. Omdat de dorst toch wel erg dorstig werd heb ik 1 van de vrijwilligers van lowlands die tussen het podium en het hek ervoor stonden overgehaald om voor mij wat bier te halen. Toen deze op was en ik hem vriendelijk vroeg om een nieuwe voor mij te halen, omdat mijn dorst (en die kan groot zijn) nog niet gestild was, dook hij achter het podium en kwam even later terug met een blikje bier van de crew. De Reverend kon voor mij helemaal niet meer stuk. Doof voor de verhalen van de anderen over de Levellers was ik na afloop. Wat nou Levellers. Ik had de Reverend gezien en was lid van zijn kerk geworden. Drie platen schitteren sindsdien in mijn collectie. Wat me nou zo raakt? Geen idee. Tis zelfs best wel van de gladde kant af en toe en het blijft rockabilly (of schop ik nu de kenners tegen hun schenen) en dat blijft niet mijn ding (op de Reverend en de Stray Cats na dan). Misschien is het de zoete herinnering aan Lowlands en het gehaalde bier, maar de Reverend rokt. Als hij dat zaterdag ook maar doet dat rokken. Dan ga ik naar zijn dienst in de Melkweg. Ik heb 2 uur in de rij gestaan voor een kaartje. Niet omdat hij zo populair was hoor. Nee de voorverkoop voor Madonna was ook begonnen. Overigens vind ik E15,- voor de Reverend al aardig aan de prijs (ik ging in 1987 voor 25 guldens naar U2 in de kuip), maar de Madonnakaartenhalers moesten E96,- voor en kaartje neertellen. E96,-!!! U leest het goed E96,-!!!!
Halleluha. The Reverend is coming to town. Halleluha. Praise the lord.

Reverend Horton Heat-Galaxie 500
Reverend Horton Heat-It Was A Very Good Year
Reverend Horton Heat-Party In Your Head (live)
Reverend Horton Heat-Like A Rocket (Daytona 500 version)

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Ik heb voor voor mijn Stones kaartje 103 eurootjes betaald. Dat zijn heel wat biertjes...

9:26 a.m.  

Een reactie posten

<< Home