vrijdag, april 07, 2006

IK ZEG EEN TYPISCH VOORBEELD VAN HET KABINET BALKENDE II BELEID VAN MINDER REGELS

DEN HAAG - Groepen buurtbewoners mogen tijdens het komende WK voetbal buiten op openbaar terrein niet samen naar wedstrijden op tv kijken als het om een georganiseerd evenement gaat. De politie kan dan ingrijpen en het WK-feestje afgelasten en verbieden. De organisatoren riskeren een boete.
Een woordvoerder van de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) bevestigt daarmee vrijdag een bericht in De Telegraaf. De VNG beklemtoont dat het met grote groepen straatbewoners voor de deur naar het voetbal kijken alleen verboden is indien het om bewust georganiseerd, publiek toegankelijk vermaak gaat. "Dan is het een evenement en daarvoor heb je een evenementenvergunning nodig."

Ik nodig u bij deze uit om samen met mij de eerste wedstrijd (en dus tevens de 2 na laatste) van het Nederlands elftal op het WK te kijken. Ik zal een groot videoscherm in de straat plaatsen. 100 zitplaatsen in de vorm van een tribune zullen aanwezig zijn. Betaald u E15,- bij aankomst dan is het bier uit de door mij geplaatste tap en de bbq gratis. De muziek zal verzorgd worden door mijn goede vriend DJ Begt met zijn 5000 watt geluisinstalatie. Komt allen.

Nederland onder Balkenende gaat net als de man zijn uiterlijk terug naar de jaren 50.

3 Comments:

Blogger begt said...

en dan gaan we met de pet en de pot rond om de boete te kunnen bekostigen.
Burgerlijke ongehoorzaamheid, het is haast net zo ouwerwets als dit kabinet...

1:14 p.m.  
Blogger Jacobdus said...

Ik zal zorgen voor vlaggen, hoofddeksels(formaat duitse helm, ook zo heerlijk politiek correct), wortels, t-shirts uit '88 met Rijkaard en Vuller...
Enige korting danwel vrijstelling op de 15euro moet dan geen enkel probleem zijn.

Hup Holland Hup

1:44 a.m.  
Blogger begt said...

rijkaard en völler, dat was WK 1990! Zouden me toch rare t shirtjes worden..

8:46 a.m.  

Een reactie posten

<< Home