vrijdag, maart 31, 2006

WAAROM PROGROCK DOEN ALS HET OOK DODELIJK SIMPEL MAAR OH ZO FIJNE GARAGEPUNK KAN


Die moet ik luisteren dacht ik toen ik bovenstaande hoes zag staan. Trek ik me daar toch opeens een smerige pisgele plakvinyl uit de hoes. Op de draaitafel gelegd. Op 45 toeren gezet. Koptelefoon op mijn oren en naald in de groef. 3 seconden later stuiterde ik door de platenzaak. Verkocht. Waarom progrock doen als het ook dodelijke simpel maar oh zo fijne garagepunk kan. De 3 akkoorden vliegen je om de oren. 45 toeren dus het is voorbij voor je het door hebt. Maar dan heb je wel een minuut of 20 staan stuiteren. Pedal to the metal. Korte ruige harde drieakkoorden rock 'n' roll. Elk nummer opgevrolijkt met een korte felle solo (en dat pruim ik normaal niet zo). Zang waarvan ik denk he zo zong ik ook. Puike plaat. En speciaal voor Sack-O'-Joost een cover van Lights Out van Angry Samoans. KOPEN!!!

Alhier wat nummers van andere plaatjes van de mannen.

The Radio Beats-Time To Die
The Radio Betas-No Good Girl
The Radio Betas-Aint Shit To Me