maandag, maart 14, 2005

GEERT YOU MAKE ME SICK

Normaal gesproken weet mijn duim niet hoe snel hij het volgende kanaal knopje moet indrukken als onderstaand persoon op de buis verschijnt. Wegzappen is alles wat mijn geest, mijn lijf, mijn verstand en dus ook mijn duim nog kan denken. Gister ben ik toch even iets langer blijven hangen. Meneer had namelijk zijn partijprogamma gepresenteerd. Of moeten we het zijn bewegingprogamma noemen. Dat maakte mij toch nieuwsgierig. Wat voor een onzin zou de man nu weer verzonnen hebben. Niet veel soeps dus. Een beetje blaten dat het hem helemaal niet alleen maar om de buitenlanders eruit gaat. Nee, een politieke tegen beweging, dat klinkt goed. Daar had Pim ook succes mee. Minder overheid. Tuurlijk Geert gooi nog een cliche op tafel. Geert is ook voor het werkende volk. Daarom stelt hij voor om het minimumloon af te schaffen (als dat van politici maar omhoog gaat natuurlijk). Zijn beste grap is natuurlijk ht ministerie van onderwijs en ontwikkelingssamenwerking afschaffen, zo hou je het eigen volk dom en sterven al die buitenlanders voor ze naar hier kunnen komen. Uiteindelijk kwam zijn hele buitenlanders stokpaardje natuurlijk ook nog op tafel. Maar toch was dit hele verhaal niet de reden dat ik misselijk naar de weecee rende. Ik had al deze onzin verwacht. Nee, het is het voorkomen van de man. Ik weet het, je mag een persoon niet op zijn uiterlijk beoordelen, maar Frommel doet het in dit geval wel. Dat haar, die geblondeerde Beethovenpruik die kende ik al. Die is niet eens te ontwijken. Wat mij door het spoedig wegzappen nog nooit was opgevallen was dat knijpende linkeroog van hem. Dat gevangen lijkt door een soort zenuwtik van fanatisme. Dat beginnende speknekkie. En dat dat mondje van hem. Wat een verbeten geknepen verontwaardigde bekkie. Je zou er bijna bang van worden. Mocht ik meneer in het donker tegen komen dan ren ik hard weg. Niet om wat hij allemaal zegt. Daar moet ik eigenlijk wel een beetje om lachen. Nee, om dat hoofd van hem. Hij had zo in Freaks kunnen spelen. Tikky, mijn excuses voor weer zo'n rotkop op dit log.

1 Comments:

Blogger begt said...

kijk, ook bij hem weet je dat het standbeeld opknapt als het onthoofd wordt...

8:45 a.m.  

Een reactie posten

<< Home