maandag, december 27, 2004

...OP ZOEK NAAR GOD???


Nieuwe serie bekende nederlanders op zoek naar god bij de EO. Frommel kijkt niet. Ik ben niet op zoek naar god. Er zijn andere romanfiguren die ik interessanter vind. Toch had ik best Willibrord Frequin willen zien. Alhoewel ik me ongeveer wel kan voorstellen hoe dat gegaan is:
-'He, jij daar. God. Nee niet weg lopen nou.'
-'Vind je dat normaal ofzo? Een beetje een arm vrouwtje onbevlekt met een kind opschepen, terwijl er geen herberg is die haar moet.'
-'Vind je dat gewoon joh?'
-'En dan dat kind een beetje aan een kruis laten nagelen.'
-'Nee, niet weglopen nu. Vind je dat gewoon?'
-'He, god. Heb je wel eens aan dat kind en die arme vrouw gedacht? Zo hoort dat niet he.'
Nee dan Chazia (ik neuk graag jonge jongens) Mourali.
-'Zo meneertje god. Dus jij dacht dat je de wereld in 7 dagen kon scheppen? Jij bent de zwakste schakel. Tot ziens'
Ik denk alleen dat hij zich bij Lucille Werner zuchtend omgedraaid had en zich besefte dat zijn schepping toch niet helemaal was geworden wat bij aanvang bedoelde.