donderdag, oktober 28, 2004

KENT U DAT?

De rokers onder u die kennen het waarschijnlijk wel. De niet rokers vast niet. Of het moeten ex-rokers zijn. Dat gevoel dat je zomaar ineens overkomt. Vanuit het niets. Je bent iets aan het doen. Je ligt bijvoorbeeld een beetje wezenloos op de bank naar de teevee te kijken (zoals ik net) en opeens komt het. Dat gevoel dat je moet roken. MOET roken. Niet omdat je lichaam begint te trillen vanwege nicotine gebrek of dat je longen uit je lijf klappen en schreeuwen van kom hier met dat teer. Nee, gewoon in je hoofd. Opeens zegt je hoofd, roken. Nu!!! Dat had ik dus net en net zo plots als dat het gevoel opdoemde in mijn hoofd had ik er een woord voor. Rooknood. De sigaret die je dan rookt. De sigaret die de rooknood stilt. Die sigaret die is wel zo lekker. Wel net zo lekker als de eerste van de dag. Net na het opstaan (meteen na het opstaan). Of het after diner peukje. De rooknood peuk is wel net zo lekker als de sigaret die je rookt na het neuken. De rooknood sigaret die hoort thuis in de top 5 van lekkerste rokertjes die er zijn. Lang leven de rooknood sigaret!!!

1 Comments:

Blogger begt said...

van roken kennik dat niet, maar wel van muziekdrift! ik heb aandrang om een aantal keren per dag toch een liedje te horen. Een punkertje, een ballad, een rockie of een rap. Als het mijn nood (noot?) maar stilt..

8:32 a.m.  

Een reactie posten

<< Home