zondag, september 12, 2004

SLAPEN

Slapen. Daar hou ik wel van. Uitslapen helemaal. Dat was altjd wel mijn grootste hobby. Ik kon op een zondag gerust tot een uur of 3 in mijn bed liggen. Beetje draaien. Beetje woelen. Nog een klein tukkie. Moet ik er wel bij zeggen dat dat dan een zondag na een avondje stappen was, maar toch. Uitslapen. Heerlijk. De laatste paar maanden slaap ik niet meer uit. Ik ben er eigenlijk wel om een uur of 10:00 uit in het weekend. De laatste tijd wordt het alleen maar gekker. Mijn hele slaapritme ligt overhoop. Ik ben de hele tijd moe maar normaal slapen is er niet bij. De ene nacht slaap ik nog als een klein kindje. Beetje woelen. Beetje draaien. Beetje snurken. De volgende nacht echter wordt ik alweer om 03:00 wakker om vervolgens niet meer te kunnen slapen. Dan lig je daar maar een beetje in het donker naar het plafond te staren. Weer een andere dag val ik gewoon op de bank in slaap. Zoals vanavond. Ik word verdomme net opeens wakker op de bank. Terwijl ik om een uurtje of 22:30 op Betty zou stappen om naar een feestje te gaan. Zo slaap ik elke dag. Nog steeds. Geen insomnia ofzo, maar de slaap beperkt zich wel tot nog maar een paar uurtjes per dag. En niet eens op een vast tijdstip. Welnee te pas en te onpas slaap ik om vervolgens weer halverwege de nacht op de bank te zitten met een boek of een fillumpje. Best me te leven hoor. Een beetje oorlog in je kop. Maar ik wil wel gewoon normaal slapen.

4 Comments:

Blogger Maurice said...

Kan duiden op een depressie. Maar ik ben geen dokter

2:37 a.m.  
Blogger karin r. said...

Nou, ik denk dat je onrustig bent in je hoofd en daarom je slaapritme door elkaar hebt gegooid. En eigenlijk moet je dan streng zijn voor jezelf en zorgen dat je op vaste tijden naar je nest gaat en niet overdag slaapt. En s'nachts pieker je makkelijker omdat het stil is en rustig en je niets anders te doen hebt dan te willen slapen. Overdag heb je genoeg te doen vaak, om niet aan vervelende dingen te denken. Drink iig geen koffie s'avonds, is mijn advies! *zegt dokter K*

11:04 a.m.  
Blogger begt said...

je zou eens kunnen beginnen met naar andere muzeik te luisteren. Eén ceedee van Celine Dion doet wonderen voor je nachtrust...

8:31 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

zou natuurlijk een plaatje van Het kunnen opzetten:
"ik heb geen zin, om op te staan"
Groet Martin de Grijze

12:43 p.m.  

Een reactie posten

<< Home