dinsdag, september 07, 2004

LATER ALS IK GROOT BEN



Zo af en toe (lees de helft van de dag) dagdroom ik over wat ik wil worden als ik later groot ben. Net als toen ik nog een jongetje op de havo was weet ik niet wat ik wil worden als ik later groot ben. Tuurlijk. Dromen zijn er altijd. Zo heb ik spijt dat ik niet door ben gegaan met de opleiding tot geschiedenis leraar. Eigenlijk zou ik het liefst in een platenzaak werken. Ik ben alleen een beetje bang dat ik niet aardig kan blijven tegen klanten. Het moet ook niet zomaar een platenzaak zijn. Het moet mijn ideale platenzaak zijn. Een platenzaak waar je niet alleen een plaatje kan kopen. In mijn platenzaak moet ook een grote tafel staan waar je onder genot van een fijn plaatje een krantje kan lezen en een kopje koffie kan drinken. En een hangbank met koptelefoons erboven. Ook moet je er een biertje kunnen kopen en een tosti kunnen eten. Twee platen kopen een gratis biertje. Waarom geen hoek met fijne stripboeken en deeveedees? En fijne boeken over muziek en films en Betty Page. En dan mooi de hele dag ouwehoeren met mijn klanten. Een platenzaakcafe dus eigenlijk. Ga ik nu weer even lekker verder dromen.

5 Comments:

Blogger begt said...

daar ben ik groot in geworden, in zo'n zaak. Vanavond vertel ik je alles over "Disco 2000" in Wervershoof.
Mijn vriend San verdient de Nobelprijs voor platenzaken!!

8:55 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Er is nog wat vrij op de hoek Rode Steen / Grote Noord. Misschien iets voor jou? Kun je het pand meteen laten neerzetten zoals jij wilt.

Meneer Mutte heeft liever niet dat er een kroeg komt namelijk, las ik in de krant. Zie hier:

http://www.nhd.nl/Pagina/0,7106,15-1-4713--2171779-1322-723605-,00.html

- Rolandow.COM

12:21 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Hmm, post ik net een comment, issie weer weg.

Nouja. Er is nog wel wat lege ruimte op de hoek van het Rode Steen / Grote Noord. Misschien iets voor jou?

Moet je alleen zelf effe een pand neerzetten.

-Rolandow.

12:25 p.m.  
Blogger karin r. said...

Waarom zou dat een droom moeten blijven, beste Frommel?

6:23 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Helemaal geen gek idee. Mocht het er echt van komen dan ben ik de eerste die een biertje komt drinken. :-)

Tikky

8:23 p.m.  

Een reactie posten

<< Home