dinsdag, september 14, 2004

KERSTSFEER TINGELINGELING



De zomer is voorgoed voorbij. Vanochtend toen ik op Schiphol Plaza met de roltrap de hal binnen kwam proefde ik meteen de kerstsfeer. Er stonden nog geen kerstbomen, er was nog niet kwistig met nepsneeuw gespoten, ik zag geen glimmende ballen en er hingen nog geen maretakken aan het plafond. Ik kon mijn vinger er niet helemaal op leggen, maar er hing toch echt een kerstsfeer. Toen ik even wat broodbeleg was wezen kopen en naar de uitgang liep kon ik mijn vinger er wel op leggen. Daar zat hij namelijk. Na een half jaar afwezigheid zat hij weer op zijn vertrouwde plekje naast de Burgerking. Het kon niet missen dat hij het was. Een grote bos wit krulhaar op zijn kop en daaronder een grote witte wolbaard. Een grote rode dop van de kou (nee nee niet van de drank) en een warm winterpak aan. Dat was dan wel geen rood winterpak. De man moet natuurlijk een beetje in disguise blijven. Anders wordt hij helemaal gek van allemaal bedelende kindertjes die bij hem op schoot willen. Een half jaar was hij afwezig. Ik dacht eigenlijk dat hij dood was. Vanochtend was hij plots terug op zijn bekende stekkie. De kerstman. Kerst is vroeg dit jaar.

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Kerst... och nee he! Wil er nu nog niet aan denken.

Tikky

11:25 p.m.  
Blogger FROMMEL said...

ik moet er helemaal nooit aan denken.

10:33 a.m.  

Een reactie posten

<< Home