zaterdag, juni 24, 2006

I WANT CANDY OFTEWEL 8 INCHES WANTED!!!


Bovenstaande single kocht ik ooit (lees 1999) op een platenbeurs in Purmerend (of all places) louter en alleen om het formaat. Het is namelijk geen 7inch, maar een 6inch. Mijn platencollectie had al 7inches, 10inches, 12inches en zelfs 2 5inches in zijn gelederen, maar dit formaat ontbrak nog. Voor de 10 (toen nog) hollandsche florijnen die er voor gevraagd werden kon ik het ding niet laten staan. Dit formaat moest in mijn collectie terug te vinden zijn. Wat de muziek is die er op staat zal mij op zo'n moment aan mijn reet roesten. Kopen dat ding. Aldus deed ik. Om er thuis achter te komen dat ik het nummer I Want Candy op de a kant kende. En wel van Bow Wow Wow. U kent ze wel dat combo onder supervisie van Malcom McLaren bestaande uit de mieren van de eerste Adam And The Ants (zoals te horen op de elpee Dirk Wears White Sox) en de iedereen is verliefd op zangeres Annabella L'win. Die werd, naar ik ooit gehoord heb (dus correct me if I'm wrong), als 14 jarige uit een wasserette geplukt. Van de Bishops uitvoeren kan ik zo snel geen mp3tje vinden. Van de Bow Wow Wow versie wel een YouTube fillumpie:

Maar The Bishops hebben dit nummer ook helemaal niet geschreven. Het is veel ouder namelijk. Zie maar deze clip van The Strangeloves tijdens een uitzending van de Hullabaloo television show in 1965.

Good Charlotte deed in ???? het nummer nog eens dunnetjes over. Die 2 kijk ons er eens goed uitzien broers van Good Charlotte zijn echter niet mijn kopje thee.

Maar ik dwaal af met dat I Want Candy. Ik bedoelde dit stukkie louter en alleen omdat er nog een formaatje ontbreekt. De 5inch, 6inch, 7inch, 10inch en de 12inch zijn in huis. Ik weet alleen ook dat er 8inches zijn uitgebracht. Die heb ik dus niet en dat doet (stiekem) zeer. Ik wil een 8inch!!! Ik moet een 8inch!!! Kan me niet rotten wat er op staat. Al is het gabberhouse of Jantje Smit. Hell what al is het Blof ik moet en zal een 8inch hebben. Iemand tips?