dinsdag, mei 30, 2006

DE ZON SCHIJNT/SCHEEN/GAATSCHIJNEN DUS IS HET TIJD VOOR WAT JAWAIIAANSE SURF AUS DEUTSCHLAND


TiKiTiKi BAMBooooS plays exotic Hula-Hula surf sound, pure 60's adventure mixed with the tropical clarity of the Jawaiian hula -hula-surf tradition.

Je besteld eens wat platen. Je koopt eens wat platen. Ik doe dat meestal zonder te luisteren. Ik weet welke labels dingen uitbrengen die ik over het algemeen goed vind. Meer nog koop ik platen op bandnaam en elpeehoes. Altijd een verrassing waarmee je thuis komt of wat je op het postkantoor ophaalt. Tuurlijk. 1 op de 10 platen is een rukplaat (in de negatieve zin van het woord), maar vaak ben je ook blij verrast door je poep wat een mooie hoes of gotver goeie bandnaam intuitie. Zo kocht ik bovenstaande plaat enkel en alleen op de bandnaam. En, vooruit dan maar, ook wel op de aankondiging dat het duitse surf was. Dat leek mij wel een aanrader na Leopold Kraus Wellenkapelle en Los Banditos (daarover later ooit nog wel meer). Ik werd niet teleurgesteld.

Tiki Tiki BAMBoooos-Shark Next Door
Tiki Tiki BAMBoooos-Aonori
Tiki Tiki BAMBoooos-Ooh Ahh

Jammer dat in alle 3 de mp3's de zeer schattige zangpartijen missen. Mocht ik die nog eens vinden dan krijgt u die zeker nog om uw oren.

TikiTikiSite

Tijd voor wat Jawaiiaanse surf van de Tiki Tiki BAMBoooos die volgens bovenstaande link meteen van mei tot augustus op zomerbreak zijn. Zijn vast aan het surfen op Jawaii.