vrijdag, december 16, 2005

FROMMEL.BLOGSPOT.COM PRESENTEERT DE VERKIEZING VAN DE SLECHTSTE KERSTPLAAT ALLERTIJDEN!!! DOE MEE EN WIN!!!


Gek word ik er elk jaar weer van. Die kinderlokker met zijn mijter op zijn kop is het land nog niet uit of je wordt op de radio doodgegooid met kerstliedjes. ZUCHT. Hele diepe ZUCHT. Dus bij deze. Kom maar op. Vertel het mij maar. We maken er een verkiezing van.

DE SLECHTSTE KERSTPLAAT ALLERTIJDEN!!!

Ik nomineer als eerste. Dat privilege heb ik. Mijn slechtste kerstplaat allertijden is niet Last Christmas van Wham. Ook niet All I Want For Christmas Is You van Maria Kipkerry. De slechtste kerstplaat allertijden is voor mij Wonderfull Christmas van Paul McCartney. Ding ding ding dong. Wat een graftakkenklotekutlulkolereplaat is dat. Met dat haren overeind zettende schijtriedeltje en zijn geding dong ding dong. BARF!!!!

Weet u wat. Noem me ook uw favoriete kerstplaat allertijden. Die van mij is All I Got Were Clothes For Christmas van Happy Flowers of toch Oi To The World van de Vandals? Favoriete kerstplaat. Dat klinkt eigenlijk best eng. Heel erg best eng.

Zet uw slechtste en beste (slik) kerstplaat in het reageurding. Inzending sluit volgende week vrijdag om 23:59. De zaterdag voor kesrtmis zal ik de winnaar bekend maken. Die zal per loting verkozen worden of op basis van een nog slechtere kerstplaat als Wonderfull Christmas gekozen worden.

Wat valt er dan te winnen hoor ik u denken. Een ceedee. Christmas With The Vandals. Een kopie wel te verstaan maar wel met kleurengekopieerd hoesje. Deze zult u natuurlijk pas na de kesrt ontvangen. U bent per slot van rekening op frommel.blogspot.com.

Wel een geil kleurtje vinyl overigens die Wonderfull Christmas single.

29 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Wings met Mull Of Kintyre. Dit gekweel van Paul McCartney wil ook nog wel eens vaak met kerst gedraaid worden. Ik word er kotsmisselijk van. In deze periode luister ik niet naar de radio.

11:34 a.m.  
Blogger begt said...

alles van de Toppertjes. Gordon Joling en Froger hebben geloof ik alledrie al eens een kerstplaat uitgebracht. En da's erg!

Mooiste is (op dit moment) Fairytale of New York van the Pogues.

maar ja: ik heb nog een week...

1:47 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Jingle Bell Rock van Bobby Helms..
Je weet wel..

Jingle bell, jingle bell, jingle bell rock
Jingle bells swing and jingle bells ring
Snowing and blowing up bushels of fun
Now the jingle hop has begun.

Jingle bell, jingle bell, jingle bell rock
Jingle bells chime in jingle bell time
Dancing and prancing in Jingle Bell Square
In the frosty air.

Bwahhhaahh

10:17 p.m.  
Blogger FROMMEL said...

begt ik vroeg om liedjes. paul dat beschouw ik niet als kerstplaat. u gaat nog niet voor de hoofdprijs. cerito u kent de tekst wel stiekem toch in de collectie thuis?

11:44 p.m.  
Blogger vgl said...

De slechtste, hmm dat is lastig er zijn er veel, ik nomineer als beste kerstplaat of eigenlijk clip: http://www.xs4all.nl/~alsole44/vleeshaken/clip/kerstvlees.wmv.

Maar ik stem als beste waarschijnlijk op "Merry christmas for the family" van Robert Earl Klugh of "Mamacita, donde este Santaklaus" van El Vez, een goede derde is "Green Christmas"van de Barenaked Ladies, of Graham Parker met "Christmas is for Mugs"(die in het liedje natuurlijk rijkelijk vol bier worden gegoten.Ik denk er ook nog even over na, nog bijna een week ,maar.....
Als slechtste stem ik toch wel op het bombastische "Thank god it's christmas" van Queen.

11:39 a.m.  
Blogger vgl said...

Oh ja, en is er nog apart een wedstrijd voor nederlandstalige kerstplaten.
Dan nomineer ik als beste, maar tegelijkertijd ook als slechtste"Hij was maar een neger", van de zangeres zonder naam.
Zo slecht, dat het vanzelf weer goed is!

11:56 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Nou de slechtste kerstplaat aller tijden is natuurlijk een wedstrijd waar ik vol(mer)gaarne aan mee doe. er zijn er genoeg te noemen maar ik ga voor de hoofdprijs en nomineer als slechtste kerstplaat allertijden: Westlife met het welbekende nummer "If every day could be christmas" je hoeft neit eens te wachten tot vrijdagavond lijkt me. over de beste: daar wacht ik nog even mee groeten Klaas

12:40 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Oké dan, meteen al gediskwalificeerd, maar dan weet ik er nog wel één. Dat is het oervervelende nummer van Slade: Merry X-mas Everybody. Mag ik een braakbakkie? Voor de liefhebbers:
Slade – Merry X-Mas Everybody

1:52 p.m.  
Blogger FROMMEL said...

PAUL super. je bent meteen weer helemaal in de running. en een mp3 erbij. hoop dat anderen je voorbeeld volgen.

1:55 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Op eenzame laagte, gezakt met stip ..omg K*tja zelfs je wonderlijk zittend blijvende kerstjurkje helpt in dit extreme geval niet. Barffactor 10!
----------
Ik kan geen beste verzinnen, allemaal commercieel en slecht, voor zover bekend.
Doe maar een hardrock kerst gitaarsolo ofzo :/

-Oja en doe een fijne kerst/nieuwjaar Puch Old & new timerds! -Frommel ze!

3:49 p.m.  
Blogger vgl said...

Nou, hier kunnen jullie je hart ophalen:
prachtige kerstliedjes

11:56 a.m.  
Blogger vgl said...

Maar ik kan zien dat nog niemand al mijn plaatjes heeft beluisterd. Dan veranderen de meningen nog wel !

10:54 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

I'm driving home for Christmas ...

Dat nummer. Gelukkig ken ik de artiest niet, en de titel ben ik ook niet helemaal zeker van. Wil ik graag zo houden.

Maar iedereen weet vast wat ik bedoel :-)

9:07 a.m.  
Blogger carolien said...

KUS met Alles wat ik wil voor Kerstmis ben jij.

het staat in de top40.

en daardoor kwam ik achter het bestaan van deze gruwel.

je zou maar kinderen hebben... die vinden dit k3 aftreksel natuurlijk geweldig

11:25 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Slechtste kerstplaat ooit is natuurlijk niet zo moeilijk. Dat gekweel achtervolgt je in de warenhuizen en winkelcentra een maand lang. Ik vind het daarom zo bijzonder dat er ieder jaar weer nieuwe bijkomen. De oude zijn toch al erg genoeg. Maar ieder jaar doet een gros aan "artiesten" weer een poging een nieuw dieptepunt te organiseren. De nominatie voor dit jaar gaat duidelijk naar ... (jammer voor de frogers,gordonnen en jolingen) Katja en de jeugd van tegenwoording. Die hoef je niet eens een minuut te horen alvorens je je hoofd in een teiltje duwt.
Groet Henk!

4:43 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ik heb altijd een hekel aan kerstkiedjes maar deze...ik kan het bijna niet uit m'n toetsen krijgen... spant de kroon: De Tokkies - Eenzame kerst of stille kerst ofzoiets. Ik heb ooit 30 sec. gehoord en daarna 3 dagen ziek op bed gelegen met hoge koorts. Echt het ergste wat ik ooi gehoord hebt

8:54 p.m.  
Blogger FROMMEL said...

rolandow. dat is die 50 plussers gitaar oetlul die ook eens een liedje voor zijn kindje heeft gemaakt en waar die arme drommel zich waarschijnlijk dood voor schaamt. ik dacht even tot mijn grote geluk niet op de titel te kunnen komen maar opeens weet ik weer dat dat gedrocht (het nummer niet de ukkepuk) josefien heet. en die oetlul chris rea. BARF!!! u scoort hoog. heel hoog. u ook unstoppable. tevens zomaar een CTUSM fan alhier. heb daar nog een puike live video van...

9:25 p.m.  
Blogger vgl said...

Helemaal zeker weet ik het nog niet, maar na lang twijfelen gaat mijn idee toch naar "El Fez" poncho Claus of toch the Fall ???
ps klik met rechter muisknop als je geen quicktime hebt.

11:26 p.m.  
Blogger vgl said...

Sorry "bonk bonk bonk" het is natuurlijk "El Vez"

11:29 p.m.  
Blogger vgl said...

Of klik hier voor mijn andere leuke kerstliedjes.Ook hier alweer de rechtermuisknop als je geen Quicktime bezit.

11:31 p.m.  
Blogger FROMMEL said...

als slechtste? ik wil de slechtste vgl. dan toch maar de zangeres zonder? hebbie daar ook n mp3 van?

12:29 a.m.  
Blogger carolien said...

rudolph the rednose reindeer.

andere mensen noemen platen die je niet echt te horen krijgt op de radio. en dus zelf moet opzoeken. ik ga geen slechte platen opzoeken zodat ik over mn nek ga ;)

ps. van fay lovski word ik ook niet echt blij en de tokkies creeeren ook braakneigingen (maar die zijn al genoemd)

10:57 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

"There aint no Sanity Clause", van The Damned. En "Bloody Christmas" van TV Smith (ex-Adverts). Punks en kerstmis, dat gaat kennelijk niet samen. Wat een topnummers.

5:48 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Sorry, ik vergat de slechtste kerstplaat aller tijden. Dat is voor mij toch "Wonderful Christmas Time" van McCartney. Hoe Lennon ooit met zo'n dweil in dezelfde band heeft kunnen zitten, is mij nog altijd een raadsel.

5:51 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Oei, en ook heel erg: "Een heel gelukkig Kerstfeest" van naar ik meen Bonnie St. Claire, Nico Haak en nog een aantal treurige coryfeeën. Een waarlijke verschrikking.

5:57 p.m.  
Blogger vgl said...

Als Paul zo vaak genoemd wordt mag John ook niet ontbreken, "Happy X-mas, war is over ?"Waar leefde die ?
Overigens heeft ook George met Dingdongdingdong een wanprestatie geleverd en is misschien "Christmas time is here again"van Ringo wel de leukste beatle-kerstplaat. Helaas is het een cover van "the beatles" :-(

7:16 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Die Bom Jovi met Please Come Home For Christmas,doet bij mij ook een emmertje vol!

9:55 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

een suggestie Zingen bij de kerstboom van het radio kinderkoor JACOB HAMEL
O.l.v Herman Broekhuizen

10:56 p.m.  
Blogger vgl said...

Robbie Muntz,"Hij was maar een neger".

Hehe eindelijk de goede posting gevonden van de slechtste kerstplaat ooit(tot nu toe).

7:31 p.m.  

Een reactie posten

<< Home