donderdag, december 08, 2005

BANG ZULT U ZIJN EN BANG ZULT U WORDEN

Waar ik vanochtend weer eens mocht genieten van de geneugten van een gedwongen preventieve fouillering, schieten in Miami zogeheten airmarshals een niet meewerkende man dood.

Voelt u zich ook zo veilig....

Ik rolde met de roltrap omhoog en belande in een met rood wit lint afgezette hindernisbaan waar het mij niet luktte om deze keer de mareschausse te ontlopen. Er stonden er simpel weg te veel. Ik gok een stuk of 50. Ook had ik, net als de 2 moslimuiterlijk mannen en de neger voor mij, geen pak en stropdas aan dus ik mocht mijn armen weer spreiden. Op mijn vraag of ik ergens van verdacht werd kreeg ik toegebeten dat het ook voor mijn eigen veiligheid was. Nou die veiligheid kennen we na wat er in Miami is gebeurd wel. De man weigerde ondanks herhaald vragen om zijn tassen te laten vallen en schijnt aggressief gereageerd te hebben. Toen hij het ook nog eens op een rennen zette is hij doodgeschoten door air marshalls die sinds 9/11 op vliegtuigen aanwezig zijn (het schijnt er om meer dan 1000) te gaan. Dat de man volgens zijn vrouw in verwarde toestand was doet er niet toe. De voorzitter van de luchtvaartcommissie van het amerikaanse congres John Mica verklaarde namelijke deze moord te steunen. De marshalls hadden zich 'naar behoren' gedragen. Volgens Mica hebben zij geen tijd geduldig te overleggen met een verdachte. Als je je verdacht gedraagt en je volgt bevelen niet op dan moet je boeten voor de gevolgen.

Kijk en van dat laatste wordt ik dus stil als ik dat lees. Ik begrijp dus dat als zo'n marshall mij iets beveelt en ik daar niet per direkt op reageer, dat hij dan gerechtigd is om mij om zeep te helpen. Ziet u, het wordt steeds gekker in deze wereld. Overheden doen verschrikkelijk hun best om ons bang te krijgen. En bang worden we ondertussen. Maar niet zoals zij willen voor terroristen en moslim gespuis. Bang worden we voor alle wetten, verboden, privileges, concentratiekampen, vrijheidsberovingen en beperkingen, die ze ons door de strot duwen. Bang maken ze ons voor de politiestaat die ze aan het creeeren zijn.

5 Comments:

Anonymous Anoniem said...

http://www.livejournal.com/users/paradiseranche/

goed repliek frommel
keep up the good work

4:55 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Perfect omschreven Frommel!

8:02 p.m.  
Blogger carolien said...

ja. echt enorm eng idee inderdaad.
het is ook voor je eigen veiligheid dat je gedwongen gecontroleerd wordt???? denken ze dat extremisten allemaal moslims zonder pak en stropdas en "links uitziende mensen" (om dus even de nationale alliantie te quoten) zijn. en oh ja. negers dragen natuurlijk ook altijd bommen als ze geen pak aan hebben...

ik word hier erg moedeloos van....
ik vind dat ze OF iedereen moeten fouilleren OF niemand OF als ze het echt voor de veiligheid doen gewoon steekproefsgewijs. pak of geen pak, dure designerschoenen of kisten. iedereen kan toch extremist zijn?

als ik daar zou staan zou ik alleen lekkere gozers fouilleren. (ja ja ik ben getrouwd.. maar fouilleren mag toch wel?;p)

10:27 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Het komt me allemaal bekend voor...

7:31 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Als ze zo graag iemand willen uitschakelen voor dat moment, kunnen ze dan geen verdovingspistool hanteren?
Iemand uitgeschakeld, handboeien om en na 't bijkomen alsnog ondervragen.

6:55 p.m.  

Een reactie posten

<< Home