woensdag, juli 27, 2005

MOCHT U NOG EEN HOBBY ZOEKEN HIER HEEFT U (G)EEN IDEE


Een geregeld terugkerend tafereel dit bovenstaande gebeuren. Ik zit op mijn werk, kijk het raam uit en zie op een kleine afstand de 1 na de andere auto aan komen rijden. Uit die auto's stappen mannen en jongens. Nooit een vrouw of meisje te bekennen. Altijd mannen en jongens. Achterkleppen gaan open en grote tassen vol camera's, verrekijkers, blocnotes, keukentrappen en weet ik veel wat nog meer worden uitgeladen. En dan gaan ze staan staren. Door die kijkers en camera's. Driftig worden er dingen in blocnotes genoteerd en druk wordt er onderling gesproken en met de armen gezwaaid. Vliegtuigspotters. Ik begrijp er nog steeds niets van. In Engeland zeggen ze wel eens you're as cool as a plane/train spotter. Ik vind het maar een rare hobby. Ik weet zeker dat die vliegtuigspotters datzelfde van mij en mijn Betty zullen vinden.

2 Comments:

Blogger begt said...

Mat herben al gespot??

9:03 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

ik zou toch echt iets heel andres spotten op schiphol...

2:51 p.m.  

Een reactie posten

<< Home