zaterdag, juli 02, 2005

IK DACHT EERST NOG KAN DIE TRUT HAAR BEK NIET HOUDEN MAAR NU LUISTER IK NAAR TODD EN STUITER DOOR DE KAMER


Een feestje als bovenstaand heb ik nooit meegemaakt. Ik ben namelijk de gelukkige bezitter van een "voorgoed ongeschikt" brief. Toch, toen ik vanavond laat thuis kwam was er in de straat een feestje aan de gang. Een gezellig feestje. Een erg gezellig feestje. Tenminste zo klonk het. Door de openstaande ramen van de feestlocatie klonk een gitaar en zang. Versterkt. De gitaar en zang waren eenmaal binnen in mijn hutje nog steeds goed te horen. Er werd luid meegezongen. Het klonk als een gezellige boel daar op het feestje. Ik stond bijna op het punt om langs te gaan, op het raam te kloppen en mijzelf uit te nodigen. Hij speelde niet eens slechte liedjes namelijk die gitaar en zang bespeler. Goed geen punk, surf of garage, maar toch goed te pruimen. Het wilde enthousiasme van de overige feestgangers deed de rest. Ik ging toch niet. Er begon namelijk opeens een TRUT mee te zingen. Zo'n trut die niet kan zingen, maar wel denkt dat ze het kan. Jezus christus. Rete vals. En hard. En ergelijk. Op 1 of andere rare manier hield de zanger gitarist er ook meteen na 3 nummers mee op. Zo verklote weer iemand een feestje die zelf dacht dat het helemaal te gek was wat ze deed. (in dit geval een vrouw, maar het zijn net zo vaak mannen die dit soort kunstjes flikken. Ik krijg er altijd een cum ba ya my lord gevoel bij. In het geval van er wordt muziek gespeeld dan). Tsja dan maar een plaatje op zetten. En zo kwam ik bij de s/t ceedee van Todd.
Een band die ik laatst ontdekte toen ik bij onze plaatselijke platenboer die wel ook leuke muziek verkoopt naar binnen wandelde. Mijn hemel wat een heerlijke, harde, compromiloze, fijne muziek. Eigenlijk muziek waar ik helemaal niet zo van hou, maar Todd, tsja Todd doet het voor mij. Net als ooit jaren geleden Brutal Juice in het voorprogamma van Nyah Fearties het deed. Daar doet het me ook aan denken. Aan Brutal Juice. Ach oordeelt u zelf maar.
todd-butlers portion
En nu ik naar Brutal Juice aan het luisteren ben lijkt het helemaal niet op elkaar, maar toch moest ik aan Brutal Juice denken.

5 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Ik ben ook zo blij met dat 'voorgoed ongeschikt' briefje. Todd is idd lekker zo op de vroege ochtend. Heeft iets weg van Sonic Youth.

10:38 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

He hoe kom jij nu aan de foto van lichting 76-3???

10:25 p.m.  
Blogger FROMMEL said...

@paul. todd doet mensen aan de raarste dingen denken. een vriendin zij gisteren. he net de ex...

9:42 a.m.  
Blogger begt said...

sinds wanneer hebben we weer een platenzaak die wèl leuke muziek verkoopt???

9:09 a.m.  
Blogger FROMMEL said...

sinds we drop hebben. een jaartje of 20 dus.

7:21 p.m.  

Een reactie posten

<< Home