donderdag, juni 02, 2005

TRANSFER KETST AF


Gisteren voetbalde ik in de arena te Amsterdam. Het bedrijventoernooi van KLM Cargo. Tijdens kantooruren ;-). Hoewel het er van te voren niet naar uitzag bereikten wij zowaar de finale. Dat wij daarin met 1-4 in 12 minuten werden afgedroogd. dat doet er niet toe. Wij hadden ons kruit reeds verschoten in de laatste poule-wedstrijd (5-0 in 12 minuten) en in de halve finale waarin wij na een snelle 0-2 achterstand een tot dan toe nog niet verslagen en doelpuntrijk team met 3-2 naar huis stuurden. Geen beker dus. Slechts een fles sjampoepel. Natuurlijk waren er ook scouts van Ajax aanwezig. Hoewel ik 9e reserve klasse zondagvoetbal speel, bleken zij toch in mij de ideale nieuwe centrale verdediger voor Ajax te zien. Na afloop werd ik dan ook in de bestuurskamer uitgenodigd om te onderhandelen over een contract. Nadat ik had uitgelegd dat ik het ook niet begrepen dat ik, toch al 33, nooit eerder was ontdekt waren we er snel uit. 1 miljoen euri het jaar en een elftal Puchs. Ze vonden het een koopje. Er werd al bijna een kratje bier op tafel gezet. Helaas. De hele boel ketste toch af. Mijn laatste en belangrijkste eis bleek toch te zwaar te zijn. Ajax weigerde om haar clubkleuren in zwart met Puch groen te veranderen en "de bank" als sponsor opzij te schuiven en voortaan met het Puchlogo op de borstpartij te spelen. Ja, dan houdt het op zei ik, liep de bestuurskamer uit, dronk een biertje op het ere terras, snoof aan de zitting van de stoel waar Maxima op gezeten had en spoedde mij richting stemlokaal alwaar ik om 20:58 nog net op tijd naar binnen stormde. Net op tijd om met mijn NEE!!! stem de uitslag nog naar de goede kant te doen kantelen. Volgend seizoen dus gewoon weer Blokkers10 9e reserve klasse westI.

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Wat ben jij sportief zeg. Dan ben ik helaas verschrikkelijk lui. Ik dat houd ik zo.

9:59 p.m.  
Blogger begt said...

oeffff, oog van de naald. waren we toch bijna die veelscorende, onbreekbare centrale verdediger kwijtgeraakt aan ajax.
Heitinga vermeldde het zwetend op zijn weblog, dat ie bang was voor zijn positie.
Wel jammer evengoed hoor, je had mooi gratis kaartjes voor A-dam Tournament kunnen regelen...

8:31 a.m.  

Een reactie posten

<< Home