donderdag, juni 16, 2005

SMOKERS MYTH

Misschien een idee voor de mannen van 1 van mijn fav. teevee progamma's. The Myth Busters om het volgende eens te onderzoeken. Vroeger namelijk deed er in mijn vriendenkring een urban myth de ronde. Onder de rokers in mijn vriendenkring dan. Dus eigenlijk kan ik beter zeggen onder al mijn vrienden. Het was toen namelijk nog die goeie ouwe tijd dat iedereen in mijn vriendenkring rookte (en nee ik ga nu niet zeggen dat tegenwoordig een flink aantal ten prooi is gevallen aan de stivoro gestapo). Het verhaal wilde dat als je een strootje (voor de mensen die nog steeds weigeren om van het roken te gaan genieten, dat is een soort van takje in je sjek) in je pakkie sjek vond dat langer was dan je vloeitje en je dat strootje opstuurde naar de tabaksfabrikant dat je dan een pakkie sjek gratis kado kreeg ter verontschuldiging. Er ging trouwens ook een vaag verhaal in de rondte dat je er een rolstoel mee kon verdienen, maar misschien werd dat alleen verteld en geloofd als er een pretsigaret gerold was. Ik moest opeens aan deze urban myth denken toen ik afgelopen zondag in de kroeg zat en onderstaand ding uit mijn sjek viste. Nee, ondanks de viste woordspeling is het geen gedroogd zwembeest. 1 grote plak tabaksblad of iets dergelijks. Ik ga het opsturen naar de Koninklijke Theodorus Niemeyer fabriek (Frommel rookt Javaanse Jongens 3/4) en dan voor de brievenbus zitten wachten. Wachten tot die jaarvoorraad sjek (een bal of 120 dus) en die 30 persoons invalidenbus afgeleverd wordt. Dat moet ik met onderstaand stro(otje) namelijk wel verdiend hebben.

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Zie je het niet???
Het is een teken van "hogerhand" ik zie duidelijk het portret van Maria erin....

2:26 p.m.  

Een reactie posten

<< Home