woensdag, november 16, 2005

SORRY BOY BUT YOUR SHIRT IS RATHER OFFENSIVE


Het was ergens in 1986. Het was even na de hoogtij dagen van Frankie Goes To Hollywood. Die 1 plaatsvlieg uit de eerste helft van de jaren 80. Ze maakten wel een 2e (en misschien nog wel meer), maar alles na die eerste (Welcome To The Pleasure Dome) had niet meer gehoeven. FGTH verschoot al zijn kruit in 1 plaat, waarover ook nog eens het gerucht gaat dat hij door anderen (ik heb eens Ian Dury's Blockheads horen vallen) is ingespeeld. Het was dus 1986 en ik was met mijn vader op vakantie op de motor. Ik ga het namelijk echt niet over de muziek van FGTH hebben. Om over de solo carriere van zanger Holly Johnson maar helemaal te zwijgen. Ik was op vakantie met mijn vader in Wales beland en de motor waarmee we op pad waren had wat kuren. We begaven ons naar een motorgarage die tevens showroom was. Ik keek als 14 jarig jochie mijn ogen uit. Opeens kwam er een man met een stropdas om naar mij toe. Of ik de winkel wilde verlaten, because my shirt was rather offensive. Het was de tijd van FGTH. Het was de tijd van de Frankie say (RELAX don't do it, WAR hide yourself, etc.) t-shirts. Hoewel toen groot liefhebber van hun muziek stond er op mijn shirt I don't give a FUCK what frankie says.

2 Comments:

Blogger begt said...

Cohen had je laten opruimen!

8:52 a.m.  
Blogger Maurice said...

Typisch een lul met een stropdas!

10:53 a.m.  

Een reactie posten

<< Home