dinsdag, april 12, 2005

HE DAAR HEB JE......OH NEE TOCH NIET

Kent u dat. Dat je denkt, he daar heb je die en die en dat het die en die toch niet blijkt te zijn. Ik heb dat vaak. Net in de bus nog. Ik schrok me 1 hoedje. Ik dacht even die rotte appel te zien die uit mijn leven verdwenen was sinds een week of 2. Stapt hij toch opeens de bus in. Ik schrok me werkelijk 1 hoedje. Een hele joge hoed meer. Straks gaat hij nog met me praten ook dacht ik. Geschrokken kon ik mij blik niet meer van hem afwenden en daardoor gelukkig binnen een seconde constateren dat hij het niet was. Maar ik heb dat dus wel vaker. Laatst stapte ik slaapdronken de bus in, zit mijn huisarts opeens achter het stuur. Bijbaantje? Schoot er door mijn hoofd. Het was mijn huisarts alleen helemaal niet. Het had wel zijn broer kunnen zijn overigens. Bij het volgende bezoek aan de huisarts (ik hoop dat dat nog lang duurt, ik heb de man vorig jaar vaak genoeg gezien) toch maar eens informeren of zijn broer soms buschauffeur is. Soms denk ik ook wel eens een BN'er tegen te komen. Die er dan niet eens op lijkt. Op die BN'er. Overigens moet ik hier vermelden dat ik werkend op schiphol bijna dagelijks BN'ers in de vertrek en aankomsthal tegen kom. Zojuist nog de hele filmcrew en paardenstaart met bril en blonde stoot van klussen met kijkers. Soms is het ook andersom. Dan denk ik dat bekenden mij zien. Dan hoor ik achter mij Frommel roepen. Draai ik me om roepen ze een heel ander iemand. Maar ook dat zal u wel kennen.

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Ja.. helaas ken ik maar al te goed. Alleen ben ik nogal wat "blind" aan een oog dus ik concentreer mij vaak op de kleur van de jas van vrienden/bekenden. Dus zodra ik die kleur jas zie met een gelijke soort haarkleur dan denk ik een bekende te zien.. heel verwarrende situaties krijg je dan. Zodra iemand van jas verandert dan kan het voorkomen dat ik mensen gewoon straal voorbij loop.

Ps ik hoop dat ik deze reactie kan posten.. ga niet nogmaals typen als ie mislukt, dan weet je dat (niet) :-)

9:36 p.m.  

Een reactie posten

<< Home